صنایع نفت، گاز و پتروشیمی

صنایع نفت، گاز و پتروشیمی

صنعت نفت و گاز در حال حاضر مهمترين صنعت در حوزه تامين انرژي جهان محسوب مي شود. ايران با دارا بودن رتبه دوم ذخاير نفت و گاز جهان، يكي از بازيگران كليدي اين عرصه مي باشد و با دارا بودن درصد قابل توجهي از ميزان توليد و عرضه در بازار نفت و گاز، نقش موثري در معاملات اين كسب و كار ايفا مي كند.

این شرکت مجري پروژه هاي نفت و گاز در بخشهاي ميان دستي و پائين دستي، تاسيسات جانبي و …. است كه با تكيه بر توانمندي متخصصان و ظرفيت هاي فني و مهندسي، ظرفيت قابل اتكا و متنوعي را ايجاد نموده است.

از جمله ارزش هاي اصلي شركت به عنوان يكي از فعالان حوزه انرژي، تعهد به حفظ محيط زيست در قالب بخشي از مسئوليتهاي اجتماعي خود مي باشد. مشاركت در جلوگيري از گرمايش زمين و كاهش انتشار آلاينده هاي مختلف نظير گازهاي گلخانه اي يا پسماندهاي مضر، فرايندهاي تبديل انرژي، از اهميت بالايي در شركت برخوردار است با چنين نگاهي تامين انرژي الكتريكي از منابع تجديد پذير و نيز بهينه سازي روشهاي توليد موجود جهت افزايش راندمان و جلوگيري از اتلاف انرژي، در كسب و كار شركت جايگاه مهمي دارد.

این موضوع و همچنین افت ضریب برداشت میادین نفتی ایران، معاونت نفت و گاز شرکت را برآن داشت تا همکاری گسترده ای را با شرکت WDA کانادا در زمینه Carbon Capture and Storage (CCS) و تزریق گاز Co2 به میادین نفتی جهت افزایش ضریب برداشت آغاز نماید.

واحد مهندسی مكانیك در رابطه با سیستمهای مكانیك صنایع نفت، گاز، پتروشیمی، صنايع ريلي و زير بنايي نظیر محاسبات و طراحی و اجرای سیستمهایProcess Piping, Water System, Fuel System  Air System, و همچنین HVAC، محاسبات و تعیین مشخصات فنی پمپ ها، مخازن و سایر سیستمهای مكانیك، ‌فعالیت داشته و ‌نقشه ها، مدارك فنی و لیست تجهیزات مربوط به آنها را تهیه و برآورد می نماید.

اجراي واحدهاي فرآيندوري شامل SRU و SWS، تبريد پروپان، جامد سازي و ذخيره سازي گوگرد، مخازن پروپان و مواد شيميايي، واحدهاي يوتيليتي و افسايت از ديگر فعاليت هاي شركت در اين حوزه مي باشد.

بخش مهندسی برق این واحد نیز در كنار واحد مهندسی امور پستها، طراحی بخشهای مختلف سیستمهای برق و ابزار دقیق صنایع شامل طراحی سیستهای فشار قوی (باس داكت، ترانسفورماتورهای قدرت و…)، طراحی سیستهای فشار متوسط (سویچگیرها، كابلها، ترانسفورماتورهای توزیع و…)، طراحی سیستهای فشار ضعیف (سیستهای DC&UPS&Battery، تابلوها، كابلها و…) و طراحی سیستمهای ابزاردقیق (DCS, PLC, Instrumentation، كابل و…) را بر مبنای به روزترین علوم و فناوری های صنعت برق و با تكیه بر تجربه و دانش فنی كارشناسان خود انجام می دهد.

صنایع نفت، گاز و پتروشیمی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *