برنامه ريزي و كنترل پروژه

برنامه ريزي و كنترل پروژه

شركت در طول فعالیت خود با قبول مسئوليت هاي مختلف در زمينه مشاوره مديريت طرح و همچنين پروژه هاي بصورت كليد در دست توانسته است بعضي از بزرگترين پروژه های صنعت برق در ايران و خاورميانه را با موفقيت چشم گير و حتي قبل از زمان موعد قرارداد به پايان رساند.

با عنايت به توانمندي هاي مهندسي به هنگام و با استفاده از نرم افزارهاي به روز شده و نيز با برنامه ريزي هاي دقيق و بررسي هاي لازم از نتايج كار تمامي طرف هاي درگير در تك تك پروژه هاي خود و همچنين با بكارگيري سيستمهاي روزآمد برنامه ريزي و كنترل، هماهنگي و مديريت اجازه خارج شدن پروژه ها را از بودجه تعيين شده و برنامه ريزي هاي مورد نظر نداده و با هدفمند كردن موارد مختلف امكان بحران در مديريت پروژه را به صفر رسانيده ایم.

از ديگر اهداف شركت جهت دستيابي به آخرين رخدادهاي مديريتي، تشكيل گروه هاي مجرب و ماهر به عنوان ترسيم كننده و خط دهنده می باشد كه با استفاده از آخرين دستاوردهاي تكنولوژي نرم افزاري و سخت افزاري در سيستمهاي مديريت، برنامه ريزي و كنترل پروژه، قابليت سازماندهي كارها را با زمانبندي و يكپارچه سازي عاملين پروژه داشته باشند.

از آنجائيكه برنامه ريزي و كنترل پروژه مهمترين ركن در مديريت پروژه از ديدگاه متخصصين اين فن محسوب ميگردد اين شركت همواره سعي در به روز كردن و كارآمدتر نمودن آن دارد.

اولويت هاي روش اجراي كار بصورت خلاصه به شرح ذيل می باشد:

  • تشخيص اولويتها
  • تمركز بر تصوير كلي پروژه
  • بهره برداري كارا از منابع در دسترس
  • شناسايي و حل انحرافات
  • شناسايي مسائل كوچك قبل از تبديل شدن به مسائل حاد و پيچيده
  • همفكري و همدلي با كارفرمايان در ايجاد سيستم كنترل قابل اطمينان براي پروژه و عوامل شكل دهنده پروژه هاي بزرگ، مرتباً تحت تاثير گستره وسيعي از افراد درگير يا مرتبط با پروژه شامل: طراحان، پيمانكاران، پيمانكاران فرعي، تامين كنندگان، وام دهندگان، سازمان هاي دولتي و محلي، حساسيتهاي اجتماعي و گروههاي عمومي مي باشند. يك تيم يكپارچه پروژه، لازم است توانايي سازماندهي و مديريت تمامي محدوده مورد استفاده براي نيازهاي پروژه، از فازهاي مقدماتي برنامه ريزي تا بهره برداري را داشته باشد.

مقدماتي ترين فعاليتهاي يك مديريت پروژه موفق را ميتوان در دسته بندي زير تشريح نمود:

  • برنامه ريزي و طراحي
  • كنترل
  • اجرا

در هر دسته از فعاليت ها، سه هدف تعيين كننده وجود دارد كه شامل موارد زير مي باشد:

  • به اتمام رساندن اجزاء و كل پروژه، در قالب بودجه و برنامه زمانبندي تهيه شده
  • حداكثر كردن سهم بخش هاي داخلي و ملي شامل: (مهندسين، طراحان، پيمانكاران و سازندگان و تامين كنندگان)
  • ايجاد امكاناتي با كيفيت بالا و انعطاف پذيري زياد با هدف پاسخگويي كارا به نيازهاي آتي
نام فرآیند: مدیریت پیمان نوع فرآیند: اصلی سطح شکست: ۱
 

 

 

 

 

 

 

 

     
 
 

(نمودار ارتباطات در پروژه های مدیریت پیمان (MC))

برنامه ريزي و كنترل پروژه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *