مديريت طرح

مديريت طرح

مديريت طرح را می‌توان عاملي كه امكان به كارگيري و استفاده از دانش، مهارت‌ها، ابزارها و تكنيكهاي مديريت پروژه در مدیریت هماهنگ مجموعه‌ای از پروژه‌ها در سازمان در جهت دستيابي به دستاوردها و اهداف تعيين شده فراهم مي‌نمايد، تعریف نمود. مدیریت طرح بر وابستگی میان پروژه‌ها تمرکز کرده و سرعت پیشرفت بهینه شده‌ای را برای طرح تعیین می‌نماید. این امر باعث برنامه‌ریزی، اجرا، نظارت و کنترل مناسب پروژه‌ها در طرح می‌شود. ماهیتاً عواملی مانند منافع استراتژیک، برنامه‌ریزی هماهنگ، منابع به اشتراک گذاشته شده، وابستگی‌ها و سرعت پیشرفت بهینه شده در تعیین اینکه آیا چند پروژه باید به عنوان یک طرح مدیریت شوند کمک خواهد کرد.

مدير طرح كليه وظايف كارفرما در مورد پروژه را به غير از قبول تضمين ها و دستور تمديد، آزادكردن، ضبط يا واريز آنها، تصويب تغيير مبلغ قرارداد، تصويب تغيير مديريت قرارداد، تغيير مشخصات فني، تغيير سيستم ها و اجزاي اصلي كار، تصويب قيمت هاي جديد و حق الزحمه خدمات اضافي، تصويب تحويل موقت و تحويل قطعي، تعليق، خاتمه و فسخ قرارداد، تصويب صورت وضعيت قطعي و صورتحساب نهايي انجام دهد.

مديريت پروژه، نظارت بر مهندسي، تداركات، ساختمان، نصب، پيش راه اندازي و راه اندازي و بازرسي فني جزء خدمات مديرطرح مي باشد.

ليست خدمات مديریت طرح در شرکت به اختصار در ادامه بيان شده است:

  • كمك به تعيين استراتژي هاي كلان پروژه
  • ارائه و استقرار سيستم جامع مديريت پروژه
  • برنامه ريزي و كنترل پروژه
  • نظارت بر برنامه ريزي، سازماندهي و كنترل پروژه توسط پيمانكاران، مشاوران و فروشندگان
  • خدمات مديريت ارجاع كارو قراردادها
  • مديريت منابع انساني
  • خدمات ايمني، بهداشت و محيط زيست (HSE)
  • خدمات تامين مالي
  • ارتباطات و مديريت اسناد پروژه
  • مديريت كيفيت
  • مديريت دانش و يادگيري سازماني
مديريت طرح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *